Top týdne (1)

Přeju krásné ponděl a zároveň představuju pondělní meme hostované Luu, které je dnes věnované
 
KNIHÁM Z DĚTSTVÍ

 



#10 Pohádky z pařezové chaloupky
 Měla jsem ráda hlavně ten večerníček, ale i knížky byly krásné.






#9 Krtek ve městě
Dokonalá knížka, staví tam sídliště a krtek chvíli bydlí v paneláku, ač se mu to zrovna dvakrát nelíbí... pro mě coby dítě z paneláku to bylo něco důvěrně známého, a proto krásného






#8 Jakub a Jáchym
Určitě jedna z prvních interaktivních knížek, která v Čechách kdy byla. Na dobrou noc zmáčnete na stránce nakreslený vypínač a další dvoustrana je černá... dokonalost :)







#7 Neználek na měsíci
Měla jsem ráda všechny Neználky, ale ten na Měsíci mi nějak utkvěl. Hlavně to, jak tam měsíční krátery přirovnávají k bublinám, které se dělají na palačinkách na pánvičce :)






#6 Mokrá louka
Ano, ano, přiznávám, měla jsem období, kdy jsem četla Lanczovou, a Mokrá louka tehdy asi byla top. Odehrávala se v létě a jedna z hlavních hrdinek se jmenuje Tereza, co chtít víc? :)


#5 Anička malířka
Holčička, jejíž výkresy oživnou díky tomu, že kreslí s vystrčenou špičkou jazyka. Je vám jasné, jak jsem vypadala, když jsem malovala? :)



#4 Fimfárum
Werichovy pohádky jsou dost osobité, baví se u nich i dospělý. Nikdy nezapomenu na to, kolik v jedné pohádce bylo maharádžů, rádžů, džů, ů...




 



  

#3 Medvídek Pú
Medvídek Pú je prostě klasika klasik, ale jen ten původní, od A. A. Milnea, Disney nebrat...





#2 Děti z Bullerbynu
První knižka, kterou jsem si  kdy přečetla sama, milovala jsem ty ilustrace, do tohohle seznamu jednoznačně patří.









#1 Malý princ 
Malý princ... ach, kniha knih :) Ač jsem ho jako dítě pořádně nechápala, líbila se mi ta poetika a líbí se mi stále. Po každém přečtení se v ní dá objevit něco nového.

5 komentářů:

  1. Jéj, Krtka v meste som mala tiež :D To bola krásna knižka, vždy mi ich bolo na začiatku strašne ľúto :)

    OdpovědětVymazat
  2. mně jich bylo taky líto, ale trochu jsem jim záviděla, taky jsem chtěla mít nafukovací les v pokojíčku :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lanczovou jsem četla taky :-) Moje nejoblíbenější byla asi Mezi námi děvčaty - vymykalo se to lovestory v tom, že nešlo o holku a kluka, ale o dvě holky. Zaujalo mě to, protože to nebyl typický příběh jak už to tak bývá :D

    OdpovědětVymazat
  4. Mezi námi děvčaty? To mi nic neříká, o čem to bylo? :)

    OdpovědětVymazat
  5. Lanzcová to je fakt pěkná blbost. To jesem četla, když jsem byla úplně púitomá

    OdpovědětVymazat