Hostující review: PROKLETÍ TYGRA

Zdravím zpět z Britských ostrovů! Přiletěli jsme včera po půlnoci, takže se musím trochu zregenerovat, než budu schopná vám tady o tom něco popovídat a ukázat fotky a tak vůbec. A proto využívám téhle "mezery", abych publikovala hostující review... Je to tak, nemůžu zvládnout přečíst všechny knihy, co bych chtěla... je to sice smutné, ale na druhou stranu mám po ruce někoho, kdo mi s tím notně pomáhá a dneska by se s vámi chtěla podělit o své myšlenky... takže má milá Melori, je to tvoje... (škoda, že tu nemůže teď zaznít fanfára, nebo taková ta znělka 20th Century Fox... :D)


Colleen Houcková
PROKLETÍ TYGRA

Anotace z Goodreads:
Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud? 

Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy. 

Prokletí tygra je prvním dílem romantické fantasy série, který vás strhne a zanechá ve vás pocit nenaplněné touhy (touhy po druhém dílu :) pozn. Melori).


Prokletí tygra byla pro mě jen jednou z mnoha YA knih, které jsem za poslední dva roky měla v rukou (a bylo jich nepočítaně). Musím říct, že často to bylo čtení nudné, předvídatelné a iritující, ani Tygr nebyl ze začátku výjimkou. Ale pozor! Když jsem první díl dočetla asi ve čtyři ráno, poté, co jsem se málem nechala přejet autem, protože jsem měla nos zabořený v knize, a poté, co jsem si napustila vanu, jen abych mohla večer ještě chvíli číst (ano, ta voda vystydla, svíčky vyhořely a v radiu začaly hrát příšernosti, než jsem konečně vylezla, přerušila čtení a odebrala se s knihou do postele), tak jsem musela přes veškerou skepsi a naštvání na autorku na prvních stránkách přiznat sama sobě, že mě Tygr prostě dostal. Druhý díl jsem naštěstí dostala jako reading copy alespoň v pdf, ale věřte, že by bývalo bylo lepší, kdybych ho nedostala (myšleno, že čekání na třetí díl je nesnesitelné), ale to sem nepatří. Zpátky k té svíčkové alias prvnímu dílu Tygří série.

Jak vidno z anotace, Kelsey se seznámí s tygrem, o němž čtenář (lépe asi řečeno čtenářka) od začátku ví či tuší, že to nebude jen tak nějaký tygr, a čeká, kdy se z něj vyklube nějaký ten člověk. To se vskutku stane (nedávám spoiler alert, protože sem by měl dočíst každý čtenář a nenechat se odradit, dál už se pokusím bez náznaků děje :)) a Kelsey s Renem a panem Kadamem se v Indii pouští po nebezpečné cestě dávných proroctví, kleteb, magie a náboženských rituálů. Přichází také romantika, boj o život a vnitřní dilemata dospívající dívky. Nic nového pod sluncem, říkáte si a máte svým způsobem pravdu, ale autorce se nějakým způsobem podařilo napsat příběh, který i přesto má něco do sebe. Indie netvoří jen samozvaně exotické prostředí, ale hraje důležitou roli ve vývoji příběhu. Kelsey je holka na zabití, ale snad i právě proto ji musíte mít rádi a držet jí palce. Protože, které z nás by se neklepala kolena před bílým tygrem a která z nás by nepropadla uhrančivě modrým očím a nezačala se chovat tak trochu jako blbka? Kelsey je prostě uvěřitelná postava se všemi možnými klady a zápory, a že jich má požehnaně, ale ono být Indianou Jonesem v sukních není tak docela legrace :) 

Obálka druhého dílu
A abych se moc nerozepisovala a někdo měl ještě chuť to číst, tak svou první recenzi ukončím slovy, že Prokletí tygra rozhodně není perfektní kniha, ale mezi ostatními YA romány a sériemi má sympatickou a „živou“ hrdinku, která se nebojí dělat vlastní rozhodnutí, Rena (a to je plus samo o sobě, protože ruku na srdce, která by takového prince z pohádky vlastně nechtěla potkat? Romantické knihy a filmy nás válcují a my jsme furt jak ty naivní Popelky :)), výbornou poslední třetinu, která dává čtenáři naději, že se Colleen Houcková zlepšuje ve spisovatelském řemesle, a povedenou obálku (a ano miluju závorky, takže tu máte ještě jednu na závěr – černý tygr na druhém dílu mi přijde ještě lepší než bílý na první).



A ještě jedna dobrá zpráva na závěr, česky by knížka měla vyjít někdy na začátku příštího roku v nakladatelství CooBoo.

Na Goodreads udělila Melori této knize plných pět hvězdiček, takže myslím, že je můžu pěkně vysázet i tady (a promiň, ten třetí obrázek jsem sem už nenarvala, tak snad to neubírá celkovému vyznění, kdybys na něm trvala, doplním...:D)


a ještě trailer...

4 komentáře:

  1. to vypadá zajímavě :-) Moc bych se někdy chtěla vypadat do Indie, takže na tuhle knížku jsem docela zvědavá. Ale ten bílej tygr je teda podle mě hezčí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem tu knížku ještě nečetla, ale Melori o ní tak básní, že mě na ni dost naladila, takže jsem taky zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  3. no jo černý versus bílý tygr, to bude dilema :) ale kdo mě trochu znáte, temné strany mě vždycky lákaly víc než ty čisté a nevinné :D

    OdpovědětVymazat
  4. No jo, temnou stranu síly cítím z tebe, Melori... :D

    OdpovědětVymazat