Hostující review: VÁLKA ČARODĚJEK – Ledová pustina

Maite Carranzová
VÁLKA ČARODĚJEK – LEDOVÁ PUSTINA

Oficiální anotace: Anaid je vyvolenou, čarodějkou s rudými vlasy, jež by dle dávného proroctví měla ukončit odvěkou válku čarodějek. Je na to však připravená?
Anaid se Selene prchá z Urtu, aby unikly smrtelnému nebezpečí hrozícímu od strašlivé čarodějky z rodu Odiš. Cestou Selene vypráví o své minulosti a Anaid s údivem odkrývá neznámé stránky matčina života. A před Anaid vyvstávají dotěrně nepříjemné otázky. Neměla Selene přeci jen prsty ve vraždě své přítelkyně? Proč před ní skrývá pravdu o Cristině Olafové? A kdo byl její otec?

POZOR! Recenze na druhý díl – obsahuje spoilery na díl první (Válka čarodějek – Klan vlčice)

A máme tu druhou hostující recenzi od mé milé Melori, která už se s námi podělila o svoje zážitky s tygry. Tentokrát to bude o čarodějkách... Ledová pustina vychází v září v CooBoo a kdo by se sháněl po prvním díle, obálka vypadá takhle:

Na druhý díl Války čarodějek jsem se těšila od minulých Vánoc, kdy vyšel Klan vlčice. Po delší době se mi totiž dostala do ruky fantasy kniha, která dokázala spojit náš reálný svět se světem magie nenásilně, bez zbytečných efektů a uvěřitelně. Rozhodně to není dokonalá knížka, autorka se někdy až příliš rozvláčně rozepisovala nad nejistotou a někdy i natvrdlostí hlavní hrdinky, což čtenáře deptá a má chuť knihu prohodit oknem, nicméně tajný svět čarodějek, které po staletí žijí mezi námi, se Maite Carranzové povedl.

Na začátku druhého dílu asi každého trošku zaskočí, že Anaid i po poměrně dramatickém závěru předchozí knihy, kdy pochopila, dospěla a zkrásněla (v rámci možností :-)), je stále trochu ušlápnutou a natvrdlou puťkou. A to se bohužel táhne celým druhým dílem, nechci tím teď nikoho odrazovat, ani spoilerovat, ale Anaid je prostě na zabití, jako vyvolená se ani v nejmenším nechová, ale možná je to i tím, že jí to dospělé a někdy i zbytečně ustrašené čarodějky nedovolí. Nicméně není nutné věšet hlavu a házet knihu do kouta (koukám, že mám nějaký nevyřešený problém a zřejmě celý život toužím knihami házet, no nic…), protože hlavní hrdinkou Ledové pustiny není Anaid, ale její matka Selene. A její vyprávění má k uťápnutosti nebo dokonce nudě daleko jako takzvaně čerstvé ovoce a zelenina ve většině našich supermarketů ke skutečně lahodným plodům naší matky přírody.

Selene je sebevědomá krásná žena, která se nestydí o sobě říct pravdu, přiznat chyby a prozradit věci, které ji nestavějí zrovna do příznivého světla. Osobně jsem si ji oblíbila už v prvním díle, byla plná rozporů a rozhodně to není žádná veskrze kladná, plochá postava, právě pro její nedostatky a rozmary mi připadala lidská a normální (i když je to mocná čarodějka a mít ji za matku asi není zrovna žádný med). Její pouť do země sněhu a ledu je cestou odvahy, odříkání a sebeobětování. Nechci prozrazovat dějové zápletky, protože o zvraty a překvapení tu není nouze, ale vězte, že tenhle díl je prostě mnohem temnější, krvavější (i když úplně jiným stylem než třeba Demonata, ale je to neméně mrazivé a hrozivé) a akčnější, navíc, jak už jsem psala ve svém komentáři na GR, je tu vikinský válečník Gunnar, takže se tu dočkáme i velkého příběhu tragické lásky. A celkově nechává Ledová pustina nebohé čtenáře v nejistotě a čekání na třetí díl, který snad vyjde někdy v příštím roce…