Top týdne (7)


Po menší prodlevě pro vás mám opět další topku do meme pořádaného Luu. Tento týden to bude: Čtení na léto. Začíná nám pomalu přituhovat, zahřívají se radiátory a dneska ráno jsem přemýšlela, zda už nevytáhnout teplejší podzimní kabát... takže proč si nepřipomenout sluníčko a knížky, které se skvěle čtou třeba na pláži?



...je poslední letní knížka, kterou jsem četla. Léto má i v názvu, v létě se odehrává, je tam láska, moře, trápení, všechno... :) Chcete-li vědět víc, mrkněte sem.







...kecám, Ukolébavka je poslední letní knížkou, kterou jsem četla :D Ale asi proto, že jsem ji nečetla tak docela o prázdninách, ale v kanceláři, napadla mě až jako druhá. Léto z ní tak docela nečouhá, ale to vůbec neva... Chcete-li vědět víc, mrkněte sem.




...je jedna z nejúžasnějších letních knížek, jakou jsem kdy četla, a na konci jsem skoro slzela dojetím. Přitom na ní na první pohled není nic zvláštního, jde o průzračně čirou lovestory, ale způsob, jakým je napsaná, mě prostě dostává. Tenhle příběh určitě stojí za to i na dlouhé podzimní večery :)



 



...tohle sice není tak úplně letní čtení, ale proto, že jsem ji z velké části přečetla letos na pláži, bude to pro mě už vždycky knížka spojená s létem. Mám tuhle autorku moc ráda, cokoliv napíše, se mi zatím líbilo, ale tenhle příběh mě fakt dostal...







...jedna z mých nejoblíbenějších knih. Nejradši bych ji nacpala do každé topky, ale to tak docela nejde :D Tohle rozhodně letní čtení je, ač trochu složitější. Ale genius loci Lisabonu a Portugalska jako takového vás donutí myslet na sluneční paprsky, i když je venku pět pod nulou. A i když v téhle knize, obrazně řečeno, slunce zas tak nesvítí...

 




...stejně jako v předešlé knize funguje Lisabon, tady je Barcelona. A Zafón genia loci tohohle města využívá snad ještě víc. U něj je Barcelona krásná, tajemná, kouzelná, mystická, plná záhadných a neuvěřitelných zákoutí... sakra, už se tam musím někdy podívat :D





...tady si trochu přihřívám svou překladatelskou polívčičku :) Ale ta knížka fakt stojí za to. Mrazivá detektivka vyprávěná z několika úhlů pohledu, včetně vraha, vás donutí se trochu bát o hlavní postavu a vůně jahod a parného léta je její nedílnou součástí...





...další ohřátá polívka... :D A další knížka vyprávěná ze dvou úhlů pohledu (na tomhle dost ujíždím, baví mě to), která přinese docela zvláštní pohled na nevěru, a na konci nebudete vědět, kdo je ten špatnej a kdo ne. Dokonalý milostný trojúhelník, věřte mi :)






...je podobný případ jako Náš tragický vesmír, taky to není vysloveně letní čtení, ale četla jsem ji loni na dovolené. Je to milá malá knížka do kapsy, kterou zhltnete za pár dní. Ovšem počítejte, že při čtení budete mít neustále hlad, protože jídlo je středobodem příběhu... totiž vedle důležitých existenčních otázek a smyslu života :)

0 komentářů:

Okomentovat