Únorové čtení... a aby vám nic NEUNIKLO!

Leden se s únorem sešel a je tu březen. Já držím slib a mám tu pro vás další sumarizační článek. Co jsem přečetla a nepřečetla v únoru?

První únorová dočtená knížka byla OTÁZKA ZA DESET. Příběh, ke kterému jsem si musela najít cestu. Ze začátku mi styl vyprávění vůbec nesedl a asi jsem po Jednom dni čekala něco trochu jiného. Tohle mi po prvních pár stranách přišlo takové upachtěné, otlemené a maličko i pitomé. Pak jsem si ale uvědomila, že nečtu druhý díl série (jo, člověk z těch všech YA občas zblbne… :)) a že tohle je docela jiný příběh. A že k němu vlastně ta upachtěnost patří, aby fungoval, jak má. Jak postupoval, líbil se mi čím dál víc, protože Nicholls jde do hloubky malými krůčky. Postavy a osudy, které se zprvu můžou zdát plytké, umí rozvinout do zajímavých charakterů. Tahle knížka je moc fajn retro o osmdesátých letech v Británii a o tom, jaké to je být v kůži studenta, který se potřebuje vyrovnat hlavně sám se sebou, je trošku loser, a proto vám zkrátka musí být sympatický.

CO SE ZTRATILOTo není filozofická otázka nad obsahem mého blogu... Co se ztratilo je hrozně milá knížka, která mě moc příjemně překvapila. Má několik časových a dějových linek a všechno se točí kolem jednoho britského nákupního centra. Zachycuje jeho mikrosvět a osudy lidí, kteří jím procházejí, ať už coby zákazníci, zaměstnanci obchodů, členové ochranky… na každého má nějaký vliv a zanechalo stopu. Dobrou nebo špatnou. Autorka staví příběhy, které nakonec proplétá, všechno se vším souvisí. A je to takové opravdové. Celou knihu drží pohromadě dětská hrdinka, jež je tou, co se ztratí. Ovšem název se dá vykládat v mnoha jiných rovinách. Trochu symbolicky. Ale na to přijdete sami, jestli se vám bude chtít číst ;) Kniha Zlín vydala autorce ještě jednu knížku, na kterou se určitě brzo hodlám podívat. 
A něco na závěr. Co už sice nepatří do února, ale zato je to tak aktuální, že to tu prostě musím zmínit. A TAK MI UNIKAJÍ. Kdo? Co? Nevíte? Neslyšeli jste? To není možné! E-novela Beth Revisové. Po částech začíná vycházet už zítra na pěti vybraných blozích! Chcete vědět víc? Mám velikou radost, že se nám podařilo tuhle blogtour uspořádat podobně, jak to udělala autorka sama v Americe. Snad se nám to i podaří a všechno bude klapat, jak má. A co si myslím o textu samotném?Absolutní must-read pro všechny fanoušky téhle vesmírné trilogie. Beth Revisová se zase trošku přiblížila stylu prvního dílu, který se mi líbil nejvíc. Je to chytré, střízlivé, zajímavé... a donutí vás to se na některé postavy podívat z trošku jiného úhlu. Negativní najednou nejsou černobílí a ti, co byli šedí a nijací, se  pěkně vybarvují... Nahlédněte za hlavní linku příběhu Amy a Syna! Fakt to stojí za to.

A to je za únor vlastně všechno. Žádná sláva, ale březen bude mnohem lepší, to vím už teď. Je to ostatně měsíc knihy! Tak se mějte fajn a ovci zdar! ;)

0 komentářů:

Okomentovat